joi, 15 septembrie 2011

CEL MAI FRUMOS TRASEU MONTAN - TRANSFĂGĂRĂŞANUL

Aşa afirmă unul dintre cele mai accesate site-uri auto din Germania, carsroute.com. Transfăgărăşanul a
ajuns pe primul loc în acest top, devansând drumuri celebre, precum autostrada de peste mare din Florida si trecatoarea Stelvio din Italia.
Cel mai frumos drum din lume. Asa a fost declarat Transfăgărăşanul de catre site-ul german carsroute.com, la sfârşitul acestei veri.

Spectaculoase străzi de pe mapamond au pălit  în faţa celei care traversează munţii Fagaraş. Site-ul auto se declară încântat de pitorescul şi calitatea drumului care leagă judetele Argeş şi Sibiu.

A devansat drumuri celebre

„Cele mai bune drumuri ar trebui să fie un amestec perfect între curbe provocatoare şi complicate, linii drepte, lungi, pe care să poţi rula cu viteză, cu trafic foarte redus, şi, mai ales, cu privelişti care să-ţi taie respiraţia.

Capătul nordic al Transfăgărăşanului este cel mai spectaculos, fiind presărat  cu serpentine, curbe lungi în forma de „S” şi coborâri abrupte, totul combinat  cu o privelişte absolut uimitoare. Aşa motivează membrii site-ului alegerea facută în favoarea Transfăgărăşanului.

Top Gear, de aceeasi parere

In luna septembrie a anului trecut, echipa Top Gear s-a aflat în România, prilej cu care a filmat şi pe Transfăgărăşan. Realizatorul şi prezentatorul Jeremy Clarkson  a testat asfaltul, serpentinele şi curbele periculoase şi a ramas mut de uimire la vederea peisajelor montane covârşitoare.
“Doamne, acesta este cel mai uimitor drum pe care l-am vazut ! E cel mai tare din lume !”, a exclamat el, spunând ca Transfăgărăşanul devansează lejer trecatoarea Stelvio, din munţii Apli (Italia), care se afla, până în acel moment, în topul preferinţelor sale.
“Privit de sus, pare că fiecare curbă celebră de la cele mai importante piste de curse au fost unite pentru a crea bucla ideală a perfecţiunii automobilistice”, au descris cei de la Top Gear Transfăgărăşanul în respectivul episod.
Tot spectaculos a fost considerat acest drum si de echipa de productie a Ghost Rhider 2, film care îl are ca protagonist pe Nicolas Cage.

In toamna lui 2010, celebrul actor, însoţit de un cascador, au filmat în zona cabanei Capra, iar cadrele respective vor putea fi admirate în 2012, când este programată lansarea filmului.
Transfăgărăşanul a început să se construiască, la initiaţiva lui Nicolae Ceausescu, în 1970, şi a fost inaugurat la 20 septembrie 1974.  Lucrările au fost încredinţate în cea mai mare parte forţelor armate. Oficial, pentru construcţia sa, 40 de oameni si-au pierdut viaţa.

Toamna Transfăgărăşanul este închis, circulaţia fiind interzisă până în luna iunie a anului viitor. Cea mai recenta lucrare efectuată în zona a fost iluminarea tunelului de 885 de metri, la începutul lunii noiembrie 2010.

Pentru turistii pasionaţi in egala masura de experiente unice si de sofat, opentravel.com a realizat topul celor mai spectaculoase trasee rutiere din lume. Transfăgărăşanul, cel mai celebru drum autohton este prezent in clasament, alaturi de alte sosele care cotesc la înaltimi ameţitoare şi care traversează masivi muntoşi. Va fi prezentat mai jos printre unele şosele renumite, dar nici pe departe singurele. 

Combe Laval, o atractie turistica a Alpilor Francezi


De cele mai multe ori descris prin epitete precum magnific, incredibil sau uluitor, “Combe Laval” este unul dintre cele mai impresionante trasee rutiere, situat in Alpii Francezi.
Construit in 1897, drumul era initial folosit pentru transportul lemnelor, dar intre timp, datorita peisajelor extrem de frumoase, a devenit o atractie turistica.
Printre cei mai entuziasmati fani ai traseului se numara ciclistii, dornici sa isi testeze limitele pe curbele drumului “Combe Laval”.
Cea mai spectaculoasa zona a traseului cu o lungime de 13 km, potrivit opentravel.com, este serpentina aflata intre “St.Jean-en-Royans” si “Col de la “Machine”, care trece direct prin peretii stancosi si strabate o serie de tunele de mici dimensiuni.



Grossglockner, “Raiul Ciclistilor”



Traseul Grossglocker din Austria este supranumit “Raiul Ciclistilor”, sau cel putin asa este descris in brosurile de promovare, titreaza siteul amintit.
Poate si datorita acestei prezentari, pe drumul austriac se pot vedea mereu grupuri de ciclisti sau de  motociclisti, alaturi de turistii care prefera sa strabata strada in vehicule cu patru roti.
Drumul plin de serpentine se desfasoara pe o intindere de 48 km si ajunge la centrul turistic Kaiser Franz Josefs Hohe.
Cei care ajung pana aici se pot delecta cu privelistea uimitoare a celui mai inalt varf montan din Austria, masivul Grossglockner.



Trecatoarea Stelvio Pass, cea mai inalta stramtoare din estul Alpilor



Trecatoarea Stelvio din Italia ajunge la o altitudine de 2757 metri si este cea mai inalta stramtoare pavata din estul Alpilor si a doua din Alpi, dupa drumul Col de Ilseran, aflat la 2770 de metri.
Cele 60 de serpentine se pot transforma intr-o adevarata provocare pentru soferii care vor sa le strabata cu masina, mai ales ca in anumite locuri, drumul coteste brusc.
Pe langa acest aspect, soferii trebuie sa fie foarte atenti in portiunile in care traseul a fost pavat in pante foarte inclinate, cum ar fi, de exemplu, portiunea dintre Prato, una dintre cele mai solicitante zone pentru soferi.
Potrivit opentravel.com, ascensiunea trecatorii incepe imediat dupa localitatea Bormio si continua trecand pe langa vegetatia luxurianta, specifica Alpilor.


Urcati pe "Scara Trolilor", in Norvegia


Norvegienii sunt foarte mandri de “Scara Trolilor” (Trollstigen), una dintre atractiile turistice majore ale tarii si o dovada a maiestriei inginerilor.
Trollstigen are o lungime de 6 kilometri si este inclus in topul celor mai spectaculoase trasee rutiere din lume datorita setului de “curbe in ac” si celor 11 serpentine.
Experienta sofatului pe acest traseu este cu siguranta una inedita si foarte placuta, cu conditia ca soferii sa fie foarte atenti la portiunile periculoase de drum si sa nu incerce sa se avante in depasiri.
In 2005 Trollstigen a trecut printr-o serie de imbunatiri, in conditiile in care in regiune aveau loc relativ frecvent avalanse de roci.


Transfagarasanul uneste Transilvania de Muntenia



Transfagarasanul este cea mai cunoscuta sosea din Romania, si uneste doua regiuni importante din punct de vedere istoric si geografic ale statului roman: Transilvania si Muntenia.
Deschis in perioada iunie-octombrie, traseul incepe in judetul Arges, in localitatea Arefu si se termina in judetul Sibiu, langa oraselul Cartisoara.
Serpentinele ametitoare, diferentele de altitudine si peisajul mirific al muntilor Fagaras, cei mai inalti din Romania, sunt principalele caracteristici ale Transfagarasanului.


Yungas Road, cel mai periculos drum din lume


Mai putin cunoscut pentru majoritatea oamenilor, “Yungas Road” mai este numit si ca “El Camino de la Muerte” sau mai exact, “Drumul mortii”. Denumirea acestui traseu din Bolivia care strabate Anzii nu este intamplatoare, tinand cont de faptul ca in permanenta exista riscul sa te prabusesti in prapastie.
Absenta unor garduri de protectie pe tot parcursul drumului, latimea de numai o banda a rutei si inclinarile extreme din « Yungas Road » au determinat Banca Inter-Americana pentru Dezvoltare sa clasifice drumul drept cel mai periculos de pe glob.
Cu toate acestea, foarte multe camioane pot fi vazute constant traversand acest traseu, care uneste orasul La Paz, capitala administrativa a tarii, de Coroico.
Amatorii de sporturi extreme si ciclistii dornici de adrenalina sunt singurii care se aventureaza neobligati de nimeni sa mearga pe cei 70 de  kilometri ai soselei Yungas.


Traversati Muntii Himalaya pe Autostrada Leh Manali


Unul dintre cele mai frumoase dar in acelasi timp si  unul dintre cele mai periculoase trasee de pe continentul asiatic este Autostrada Leh Manali, din India.
Cu o lungime totala de 475 km, autostrada strabate muntii Himalaya, traversand una dintre cele mai inalte trecatori montane de pe glob.
Drumul, construit si este intretinut de catre Fortele Armate Indiene, nu este recomandat soferilor amatori sau posesorilor de masini cu o slaba capacitate a motorului.
Printre pericolele pe care Autostrada Leh Manali le prespune se numara terenul accidentat, surparile solului sau ninsorile abundente.

Autostrada paralela cu Pacificul


Pacific Coast Highway este autostrada care se desfasoara de-a lungul Pacificului si aproape egaleaza in popularitate legendara sosea “Route 66” din SUA.
Cu o lungime de 1.055 km, Pacific Coast strabate orase precum Los Angeles, Santa Cruz si San Francisco.
Cea mai solicitanta portiune din drum este cea care face legatura intre zona Monterrey si Morro Bay, unde drumul coteste prin regiunea Big Sur, caracterizata de curbe stranse.


Ring Road din Islanda uneste toate zonele locuite ale tarii


Ring Road, numită şi Ruta 1, reprezinta o experimentare antrenanta a frumusetilor naturale islandeze.
Geisere, cascade, fiorduri, sate mici, faruri izolate si tinuturi mlastinoase te inconjoara pe masura ce parcurgi drumul de 1.339 km care inconjoara insula si leaga toate partile locuite ale tarii.
Aici se găsesc o multitudine de oportunităţi de a trăi cea mai grozavă excursie din viaţă, cu bucuria folclorului vikingilor şi cu scufundările în piscinele spumoase cu sulf.
Indiferent daca reusesc sau nu sa finalizeze acest traseu, turistii sunt rasplatiti de panorame extraordinare.

Icefields Parkway ajunge la Parcul National Banff


Turistii care au strabatut “Icefields Parkway” din Canada sustin ca experienta  sofatului in “inima” Muntilor Stancosi canadieni poate fi definita prin cea mai “pura si salbatica aventura”, titreaza opentravel.com.
Cunoscuta si ca Autostrada Alberta 93, traseul 230 km uneste Lacul Louise din provincia Alberta cu Parcul National Jasper, situat  la granita dintre provinciile canadine Alberta si British Columbia.
Soseaua strabate de asemenea, un important obiectiv turistic al tarii, Parcul National Banff, plin de exemplare protejate ale florei si faunei montane, specifice Muntilor Stancoşi.

Lista şoselelor montane neobişnuite şi periculoase poate continua.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu